Mr NuFF

Wednesday, December 22, 2010

CARA PARA BLOGGER TINGGKATKAN TRAFIK KE BLOG

Tadi saya terbaca pasal ni kat blog cahaya citra jiwa.so sajala try test..bukan kena bayar pun kan..
ok..teruskan pembacaan awak2..kot2 awak..awak..dan awak pun berminat kan..hehe



motifnya adalah untuk 'menaikkan trafik'... ala-ala MLM pun ye ugek ni..hihikss..oleh kerna buat ni bukan kena bayar pun so pada saya tak salah mecuba..jom sama-sama cuba ye..hehe


Cara nya begini:
  • Tulis posting artikel seperti posting ini, atau copy-paste artikel ini. Kemudian beri tajuk yang menarik.
  • Uolss hanya cuma perlu meletakkan Link URL di bawah ini untuk artikel yang korang nak tulis dalam  blog or web korang.
PERATURAN!!!
1. Sebelum korang meletakkan Link URL ke posting blog or web uolss, sila hapuskan link nombor 1.
2. Selepas itu pindahkan Link No.2 menjadi no.1, yang No.3 jadi No.2, yang No.4 jadi No.3 dan seterusnya.
3. Setelah itu masukkan link korang di urutan bawah (No.15)
***So urutannya jadi mcm nie…


Ingat!!!
Jangan Ubah urutan daftar link itu. Jika setiap blogger mengikuti formula tersebut, maka bakal menghasilkan backlink seperti berikut:
    Bila posisi korang pada no.15, jumlah backlink = 1
    Posisi no.14, Jumlah backlink = 5
    Posisi no.13, Jumlah backlink = 25
    Posisi no.12, Jumlah backlink = 125
    Posisi no.11, Jumlah backlink = 625
    Posisi no.10, Jumlah backlink = 3,125
    Posisi no.9, Jumlah backlink = 15,625
    Posisi no.8, Jumlah backlink = 78,125
    Posisi no.7, Jumlah backlink = 390,625
    Posisi no.6, Jumlah backlink = 1,953,125
    Posisi no.5, Jumlah backlink = 9,765,625
    Posisi no.4, Jumlah backlink = 48,828,125
    Posisi no.3, Jumlah backlink = 244,140,625
    Posisi no.2, Jumlah backlink = 1,220,703,125
    Posisi no.1, Jumlah backlink = 6,103,515,625
    Kita sama-sama cuba ok :) Selamat mencuba!!!
    REMINDER :
    Ingat, jangan menipu. Tolong menolong sesama rakan blogger untuk mendapat trafic yang banyak. Pastu jgn lupa promote link entry ni. Kat member korang coz lagi byk lagi bagus. Kalau sehari promote kat 100 blog mungkin yg buat 10% jer maknanya dalam 10 org yg buat. Iingat lagi byk backlink kita, lagi tinggi rating kita kat GOOGLE :)



Saturday, December 18, 2010

Bakat baru Adik-Adikku


PARA peserta Adik-Adikku musim kedua, tenaga pengajar, krew program dan pihak pengurusan atasan Jakim diperkenalkan sempena majlis pelancarannya baru-baru ini.


RANCANGAN Adik-Adikku yang berlangsung 18 Mac lalu telah mencetuskan satu fenomena baru dalam penerbitan program realiti televisyen tempatan.
Lebih membanggakan, apabila program musim pertama berkenaan berjaya merekodkan jumlah penonton hampir sejuta orang sekali gus meletakkan Adik-adikku sebagai program paling popular di TV1 bagi minggu ke-11 2010.
Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz berkata, berikutan sambutan yang hangat dan komen-komen positif yang diterima, Jakim dengan kerjasama Radio Televisyen Malaysia telah meneruskan pencarian bakat Adik-Adikku bagi musim kedua.
Menurutnya, program tersebut dilihat sebagai alternatif kepada kanak-kanak yang tidak berkonsepkan hiburan semata-mata kerana ia terbukti mampu mencungkil bakat, karisma, kepimpinan dan membentuk keyakinan diri peserta melalui persembahan mereka di pentas.
"Bilangan peserta yang menghadiri uji bakat bertambah dan pihak kami hanya memilih 16 peserta berbanding 20 peserta pada musim pertama.
"Anak-anak yang terpilih ini akan dididik dan diasah bakatnya selama sebulan di Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM), Bangi bermula 27 November," katanya kepada Kosmo! selepas Majlis Pelancaran Rancangan Realiti Adik-Adikku musim kedua di ILIM baru-baru ini.
Tambahnya, peserta Adik-Adikku merupakan pendakwah masa depan. Oleh itu, bakat sedia ada dalam diri mereka perlu digilap bagi menjadi lebih baik sejajar dengan objektifnya untuk memaparkan karisma kanak-kanak, mencungkil bakat selain membentuk jati diri dan istiqamah dalam kepimpinan kanak-kanak.
Majlis tersebut turut memperkenalkan sebanyak 30 penaja yang telah bersetuju memberikan tajaan hadiah berbentuk wang tunai, pakej umrah, pakej pelancongan, komputer riba, buku-buku dan barangan kepada pemenang program realiti Adik-Adikku serta menaja pelbagai jenis barangan dan pakaian sepanjang tempoh sesi peserta di akademi.
Seramai 16 peserta terbaik daripada 400 calon yang mengikuti sesi uji bakat di 14 lokasi di seluruh Malaysia telah dipilih.
Para peserta berumur lapan hingga 12 tahun dinilai oleh juri dari segi kepetahan berpidato, bertaranum, mengalunkan azan (peserta lelaki) dan bernasyid.
Selain itu, ada peserta yang menampilkan kelainan dengan membuat persembahan berzanji, marhaban dan pidato untuk menambat hati juri.
Konsep kekal
Program musim kedua ini masih meneruskan konsep musim pertama iaitu berteraskan hiburan, pendidikan dan riadah.
Berbanding program-program realiti yang lain, peserta program realiti Adik-Adikku yang tersingkir dibenarkan untuk mengikuti semua aktiviti sepanjang berada di akademi sehingga tamat.
Para peserta juga didedahkan dengan dua aktiviti riadah yang sering diamalkan oleh Rasulullah SAW iaitu berkuda dan memanah.
Kesemua peserta akan dibimbing oleh guru atau Murabbi. Setiap Murabbi perlu membimbing empat peserta. Antara Murabbi yang terlibat pada musim kali ini ialah Ustaz Zamri Zainuldin, Ameer Azeezy Tuan Abdullah, Badrul Sani Baharudin dan Ustazah Asni Abu Mansor di bawah pimpinan Ra'es, Farihin Abdul Fatah.

KANAK-KANAK diajar dengan pelbagai ilmu untuk mengembangkan bakat, karisma dan kefahaman mereka mengenai jati diri serta istiqamah dalam kepimpinan.


Tentunya kesemua 16 peserta yang terpilih tidak sabar untuk bertanding dalam program Adik-Adikku. Begitu juga dengan Nur Jannati Syakirin Ramli, 10, dan Muhammad Amirul Munir Azlin, 9 tahun.
Nur Jannati anak keempat daripada lima beradik dari Sekolah Kebangsaan Trolak Selatan, Perak tidak percaya bahawa dirinya terpilih untuk menyertai 15 peserta yang lain.
"Ramai peserta berbakat yang mengikuti uji bakat. Tidak sangka pula saya terpilih selepas bercerita mengenai Siti Hajar Ibu Mithali," katanya yang sudah mula bercerita seawal usia enam tahun atas galakan ibunya.
Muhammad Amirul yang merupakan anak tunggal pula sanggup berjauhan dengan kedua-dua ibu bapanya demi mencari ilmu di ILIM untuk mempersiapkan diri.
Pelajar Sekolah Kebangsaan Sri Awan, Bidong, Kedah itu mendapat sokongan penuh kedua-dua ibu bapanya selain guru dan rakan-rakannya di sekolah.
Program Adik-Adikku musim kedua lebih istimewa berbanding musim pertama kerana penonton dapat melihat sendiri penglibatan dan bakat peserta musim pertama kerana mereka terlibat secara langsung.
Program tersebut bakal menemui penonton di RTM 1 mulai 18 Februari depan, pukul 6.30 petang.http://www.youtube.com/watch?v=buLmgzFXZX4

Tuesday, December 14, 2010

Kicap Cap Kipas Udang tiruan


GAMBAR menunjukkan kicap Cap Kipas Udang tiruan (kiri) yang mempunyai penutup plastik berlubang (dalam bulatan) berbanding kicap asli.

Kicap oh kicap ...kalau makan nasi tak ada kicap tentu tak sedap kan especially kicap CAP KIPAS UDANG  . Goreng mee gunakan kan kicap , goreng bee hoon gunakan kicap what everlah apa yang kita masak mesti gunakan kan kicap . Aleh aleh ...tak sangka lah pulak kicap cap kipas udang ni ada yang tiruan.
so dah tahu yang mana tiruan and yang mana betul , berhati hati lah bila nak beli kicap ni ...jangan terbeli
yang tiruan ..


SEREMBAN - Kicap Cap Kipas Udang adalah antara jenama popular di kalangan pengguna di negara ini.
Tetapi ramai yang tidak sedar, oleh kerana popularitinya itulah jenama tersebut menjadi mangsa tiruan dan beredar dalam pasaran.
Bagaimanapun kegiatan haram itu terbongkar semalam apabila sepasukan penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) negeri menyerbu sebuah syarikat pemborong barangan runcit yang menjual kicap Cap Kipas Udang tiruan.
Dalam serbuan kira-kira pukul 1 petang di Jalan Tuanku Antah di sini, sebanyak 3,360 botol kicap jenama Cap Kipas Udang tiruan bernilai RM9,100 dirampas.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa KPDNKK negeri, Mohd. Nor Musa berkata, serbuan itu dilakukan selepas pihaknya menerima aduan daripada syarikat kicap berkenaan.
"Ketika serbuan terdapat lima individu termasuk pemilik syarikat berkenaan di premis terbabit.
"Hasil pemeriksaan mendapati kicap yang dijual di premis itu mempunyai ciri-ciri yang berlainan berbanding produk asli," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Pouch Sulam - Large

Size : 27 cm x 38 cm 
Code : PSL 201
Price : Rm 10
Size : 27 cm x 38 cm 
Code : PSL 202
Price : Rm 10
Size : 27 cm x 38 cm 
Code : PSL 203
Price : Rm 10
Size : 27 cm x 38 cm 
Code : PSL 204
Price : Rm 10
Size : 27 cm x 38 cm 
Code : PSL 205
Price : Rm 10

Pouch Sulam - Medium

Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 101
Price : Rm 5
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 102
Price : Rm 5 
 Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 103
Price : Rm 5 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 104
Price : Rm 5 
 Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 105
Price : Rm 5 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 106
Price : Rm 5 
 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 107
Price : Rm 5 
 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 108
Price : Rm 5 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 109
Price : Rm 5 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 110
Price : Rm 5 
Size : 15 cm x 20 cm
Code : PSM 111
Price : Rm 5


Letter holder


Material : Cotton 
Size : 30cm x 60 cm 
Code : LH101
Price : Rm 35
Sold To Nazirah ....

Material : Cotton 
Size : 30cm x 60 cm 
Code : LH102
Price : Rm 35
Material : Cotton 
Size : 30cm x 60 cm 
Code : LH103
Price : Rm 35

Sunday, December 12, 2010

Buat sendiri di rumah

COLI longgar dan papan pemotong yang mempunyai 50 kali bakteria berbanding tempat duduk tandas - apa lagi barangan keperluan yang perlu ditukar berdasarkan kekerapan sepatutnya.

1.Berus rambut
Tukar: Cuci setiap minggu menggunakan air panas. Tukar apabila bulu-bulu berus rosak.
Sebab: Kajian mendapati 1mm folikel rambut boleh menyumbang kepada 50,000 gem dan berus rambut boleh menjadi punca keadaan tersebut. Penyelidik dari The Institute Of Trichologists mendapati, berus mengumpul lebihan produk-produk rambut, menjadikannya melekat dan menarik kekotoran.

2.Kasut joging
Tukar: Setiap 250-500 batu.
Sebab: Berlari menggunakan kasut lama mengundang risiko cedera dan jangkitan. kajian terbaru menunjukkan kulat di dalam kasut sukan lama adalah 100 kali lebih banyak berbanding di dalam tandas yang telah dipam.

3.Berus gigi
Tukar: Setiap tiga bulan.
Sebab: Kajian menunjukkan berus gigi yang digunakan lebih tiga bulan kurang berkesan. Virus seperti hepatitis B dan C boleh merebak menerusi perkongsian berus gigi.

4.Coli
Tukar: Setiap tiga bulan atau selepas 30 hingga 40 cucian bagi baju dalam sukan. Elak menggunakan bahan pelembut fabrik. Bahan tersebut boleh merosakkan lycra pada coli.
Sebab: Payu dara dibentuk oleh tisu-tisu lemak dan disokong oleh ligamen Cooper. Lantunan berulang disebabkan coli yang longgar boleh menyebabkan payu dara mengendur. Kebiasaannya penyokong yang dipasang pada coli akan menjadi kurang berkesan selepas tiga bulan.
Penyelidik daripada Jabatan Sains Latihan dan Sukan Universiti Portsmouth mendapati, payu dara wanita akan melantun sehingga 135 meter atau hampir empat kilometer semasa maraton.

5. Bantal
Tukar: Cuci setiap tiga bulan sekali atau tukar setiap enam ke 12 bulan.
Sebab: Selepas enam bulan 10 peratus daripada bantal anda terdiri daripada hama, najis hama dan juga peluh. Apabila bernafas, kandungan ini akan memudahkan seseorang itu terdedah kepada lelah, rinitis dan resdung.

6.Pisau pencukur
Tukar: Selepas dua atau tiga kali cukuran.
Sebab: Geseran di antara kulit dan pisau pencukur boleh menyebabkan ruam cukuran. Jangan berkongsi pisau pencukur untuk mengelak jangkitan pada kulit.

7.Tilam
Tukar: Setiap lapan ke 10 tahun
Sebab : Proses perkumuhan semasa tidur menyebabkan keadaan lembab pada tilam. Semestinya keadaan itu merangsang kewujudan hama yang boleh merangsang asma dan juga masalah kulit terutama pada bahagian luka.

8.Tuala mandi
Tukar: cuci seminggu sekali pada 60°C dan jangan kongsi tuala.
Sebab: Jangkitan, terutama masalah kulit mudah merebak menerusi tuala.

9.Papan pemotong
Tukar: Sental dan nyah jangkitan setiap kali selepas digunakan. Tukar apabila permukaan papanpemotong    
semakin sukar dibersihkan.
Sebab: Kebanyakan papan pemotong menjadi rumah kepada bakteria 50 kali lebih daripada tempat duduk tandas. Apabila permukaan papan pemotong tidak rata dan kasar, adalah sukar untuk memastikan kebersihannya.

Saturday, December 4, 2010

DOA AWAL TAHUN DAN AKHIR TAHUN...

Barangsiapa yang membaca doa awal tahun ini, insya Allah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.
Maksudnya :
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia. Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.
Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata: "Hampalah kami di sepanjang tahun ini".
Maksudnya:
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka. 

  1. 1 Muharam - Khalifah Umar Al-Khattab menetapkan adalah hari pertama bagi setiap tahun baru Islam (Kalendar Hijriah).
  2. 10 Muharam - Dinamakan juga hari 'Asyura'. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilah dan kebenaran.

                                            PERISTIWA PERISTIWA PENTING ...

Pada 10 Muharam juga telah berlaku:
  1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
  2. Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
  3. Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam bulan.
  4. Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
  5. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
  6. Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
  7. Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
  8. Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
  9. Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
  10. Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.
  11. Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
  12. Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
  13. Hari pertama Allah menciptakan alam.
  14. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
  15. Hari pertama Allah menurunkan hujan.
  16. Allah menjadikan 'Arasy.
  17. Allah menjadikan Luh Mahfuz.
  18. Allah menjadikan alam.
  19. Allah menjadikan Malaikat Jibril.
  20. Nabi Isa diangkat ke langit.

Selamat Menyambut MAAL HIJRAH


MUHARAM adalah bulan pertama dalam Sistem Kalendar Islam (Hijriah). Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91).
Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan. Rasulullah s.a.w telah menamakan bulan Muharram sebagai bulan Allah (shahrullahi).
Sandaran yang dilakukan oleh Baginda s.a.w kepada Allah s.w.t lantaran kemuliaan dan kelebihan bulan ini kerana sesungguhnya Allah s.w.t tidak merujukkan kepadaNya melainkan oleh golongan khowas (terkhas) di kalangan makhluk - makhlukNya.
Daripada Al-Hassan Al-Basri rahimahumullah sesungguhnya Allah s.w.t telah membuka lembaran tahun baru di dalam takwim Islam dengan bulan Muharram. Tidaklah kedapatan bulan yang lebih mulia dalam takwim Islam di sisi Allah s.w.t itu selepas bulan Ramadhan melainkan bulan Muharram. Ianya dinamakan bulan Allah yang khas disebabkan besarnya kehormatannya. 

Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:
  1. Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun. Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.
  2. Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.
  3. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3 kali
  4. Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3 kali
Empat belas perkara sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram):
  1. Melapangkan masa/belanja anak isteri. Fadilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.
  2. Memuliakan fakir miskin. Fadilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.
  3. Menahan marah. Fadilatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang redha.
  4. Menunjukkan orang sesat. Fadilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.
  5. Menyapu/mengusap kepala anak yatim. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang disapunya.
  6. Bersedekah. Fadilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.
  7. Memelihara kehormatan diri. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.
  8. Mandi Sunat. Fadilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu. Lafaz niat: "Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala."
  9. Bercelak. Fadilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.
  10. Membaca Qulhuwallah hingga akhir 1,000 kali. Fadilatnya - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah di akhirat nanti.
  11. Sembahyang sunat empat rakaat. Fadilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya. Lafaz niat: "Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala." Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca Qulhuwallah 11 kali.
  12. Menjamu orang berbuka puasa. Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.
  13. Puasa. Niat - "Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala." Fadilat - Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.

Friday, December 3, 2010

JOM JOINT GA JEMARI ASMARA ...

Salam Ukhwah - Jemari Asmara GiveAway!!

Salam semua...

Sukacita diumumkan, Jemari Asmara akan menganjurkan GA!! Hah?? Nak wat GA? Kenapa? Tak percaya? Hik hik.. yelahkan, blogni baru berusia 10 hari.. baby lagi.. baru pandai buka mata, jauh lagi nak merangkak, berjalan dan berlari... Tapi....tak salahkan?

Semoga GA ini dapat melebarkan lagi jalinan ukhwah di antara bloggers. Juga sempena ulangtahun hari lahir putera sulung kami yang ke 6...

Inilah hadiah yang kami nak berikan.. 12 set kerongsang.. okey tak? Bolehlah ye.. sebagai permulaan. (Bunga dan Ikea candle holder tu tak masuk tau.. hehe..)


Sebab hadiahnya sempoi, maka dengan ini syarat-syarat GAni pun sempoi juga..

Syarat-syaratnya adalah....

1. Terbuka kepada semua blogger warga Malaysia.. kepada yang menetap di luar negara (jika menang) hadiah akan dihantar ke alamat di Malaysia sahaja.. :-)
2.  Silalah follow http://jemariasmara.blogspot.com/ dan..
3.  Linkkan http://jemariasmara.blogspot.com/ di senarai blog anda.. serta..
4.  Sila tinggalkan pesanan di N3 ini.. Salam ukhwah dari.. (nyatakan ID follower) berserta link blog anda.. untuk saya intai-intai nanti..

Ha... okey tak syarat-syarattu? Itulah sahaja syarat-syarat wajib.. tapi..

Ada syarat tambahan.. (tak wajib, tapi kalau buat adalah satu kelebihan.. hehe..)

5.  Silalah beri komen membina di mana-mana N3. lagi banyak komen, lagi kami suka.. (tak wajib ye..)
6.  Buatlah N3 tentang GAni kat blog masing-masing.. pun tak wajib tau..)

GA ini akan berlangsung dari 2 Disember 2010 hingga 15 Disember 2010 (14 hari).. keputusan akan diumumkan pada 19 Disember 2010..

Jomla join ramai-ramai... meriahkan "Salam Ukhwah - Jemari Asmara GiveAway"...

Syarat syarat jemari asmara .
 
1. Warga Blogger Malaysia -  Shida adalah warga blogger MALAYSIA .. ...he he 1 MALAYSIA 
2. Dah jadi follower kepada jemari asmara juga ...

3. And even dah link kan ke blog shida ...

4. Tinggal kan pesanan ...dah tinggal kan jejak jejak bertapak...

5.Komen ....huh tengah memerah otak nak cari idea and tinggalkan pesanan ..

6. GA ni Shida  dah buat pun kat blog Shida ...

SALAM .UKHWAH ...



PETUA IMAM SYAFIE

Empat perkara menguatkan badan
1. Makan daging
2. Memakai haruman
3. Kerap mandi
4. Berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. Banyak berkelamin (bersetubuh)
 
2. Selalu cemas
3. Banyak minum air ketika makan
4. Banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan Mata
1. Duduk mengadap kiblat
2. Bercelak sebelum tidur
3. Memandang yang hijau
4. Berpakaian bersih

Empat perkara merosakkan Mata
1. Memandang najis
2. Melihat orang dibunuh
3. Melihat kemaluan
4. Membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. Tidak banyak berbual kosong
2. Rajin bersugi (gosok gigi)
3. Bercakap dengan orang soleh
4. Bergaul dengan para ulama
 TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit Dan Bumi.


 TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH

Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat Malam.


 TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA

Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak Dimakan.


 TIDUR SYAITAN

Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.


SEORANG DOKTOR NEUROLOGI MENEMUI KEAJAIBAN ALLAH.....
Assalam Mu'alaikum Wbrth! Dan Salam Sejahtera! Sahabat2 semua yang Islam Dan juga yang Bukan Islam...
Bacalah artikal  ini dari sahabat yg menetap di US:

'Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya. Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran.
Dia adalah seorang Doktor Neurologi .
Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam Dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan 'Perubatan Melalui Al-Qur'an' ..
Kajian perubatan melalui Al-Qur'an membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-Qur'an. Di antara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (black seed) Dan sebagainya.
Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam,
Maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki oleh darah . Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.
Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati Bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia mel ain kan pada ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan Sembahyang!!!
Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk Beberapa sukatan yang tertentu sahaja. Ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam.......
Begitulah keagungan ciptaan Allah!!!
Tidak menunaikan sembahyang , akan otaknya tidak Akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal!!!
Oleh yang demikian, kejadian manusia ini sebenarnya adalah untuk menganuti agama Islam 'sepenuhnya' kerana sifat fitrah kejadiannya memang telah dikaitkan oleh Allah dengan agama-Nya yang indah ini.'

Yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang
Mengajarnya meskipun dia sudah mati.

Thursday, December 2, 2010

Subject:
Mind Blowing Information About
QURAN.......!!!!!!!

ا سلام علیکم و رحمتہ اللہ وبرکاتہ
Read, think and follow Quran.”There is no doubt in Quran”. We are muslims we should not leave Quran. Belive me Quran is the most value able book in this world.
 
     Very interesting findings of
Dr. Tariq Al Swaidan
might  grasp your attention:
Dr.Tarig Al Swaidan discovered some verses in the
Holy Qur'an
That mention one thing is equal to another,
i.e. men are equal to women.
Although this makes sense grammatically,
the astonishing fact is that the number of
times the word man appears in
 the Holy Qur'an
is 24 and number of times the word
woman appears is also 24,
therefore not only is this phrase correct in
the grammatical sense but also true mathematically,
i.e. 24 = 24.
Upon further analysis of various verses,
he discovered that this is consistent throughout the whole
Holy Qur'an
where it says one thing is like another.
See below for astonishing result of
the words mentioned number of times in Arabic
Holy Qur'an
Dunia (one name for life) 115 .
Aakhirat (one name for the life after this world) 115
Malaika (Angels) 88 . Shayteen (Satan) 88
Life 145 ...... Death 145
Benefit 50 . Corrupt 50
People 50 .. Messengers 50
Eblees (king of devils) 11 . Seek refuge from Eblees 11
Museebah (calamity) 75 . Thanks ! 75
Spending (Sadaqah) 73 . Satisfaction 73
People who are mislead 17 D Dead people 17
Muslimeen 41 .J Jihad 41
Gold 8 .E Easy life 8
Magic 60 .F Fitnah (dissuasion, misleading) ! 60
Zakat (Taxes Muslims pay to the poor) 32 .
Barakah (Increasing or blessings of wealth) 32
Mind 49 .N Noor 49
Tongue 25 .S Sermon 25
Desite 8 .F Fear 8
Speaking publicly 18 .P Publicising 18
Hardship 114 .... Patience 114
Muhammed 4 .S Sharee'ah ( Muhammed's teachings) 4
Man 24 . Woman 24
And amazingly enough have a look how many times
the following words appear:
Salat 5 , Month 12 , Day 365 ,
Sea 32 , Land 13
Sea + land = 32 + 13 = 45
Sea = 32/45*100q.=71.11111111%
Land = 13/45*100 = 28.88888889%
Sea + land  100.00%
Modern science has only recently proven that the water covers
71.111% of the
earth, while the land covers 28.889%.
Is this a coincidence? Question is that
Who taught Prophet Muhammed (PBUH) all this?
Reply automatically comes in mind that
ALMIGHTY ALLAH
taught him.
This as   the
Holy Qur'an
 also tells us this. 


Wednesday, December 1, 2010

           This is good !



To realize
The value of a sister/brother
Ask someone
Who doesn't have one.


To realize

The value of ten years:

Ask a newly

Divorced couple.


To realize
The value of four years:
Ask a graduate.


To realize

The value of one year:

Ask a student who

Has failed a final exam.


To realize
The value of nine months:
Ask a mother who gave birth to a stillborn.


To realize

The value of one month:

Ask a mother

Who has given birth to

A premature baby.


To realize
The value of one week:
Ask an editor of a weekly newspaper.


To realize

The value of one minute:

Ask a person

Who has missed the train, bus or plane.


To realize
The value of one second:
Ask a person
Who has survived an accident.


Time waits for no one.
Treasure every moment you have.


You will treasure it even more when

You can share it with someone special.


To realize the value of a friend or family member:

LOSE ONE.

Remember....

Hold on tight to the ones you love